Powrót do listy pytań

Jak uruchomić synchronizację z w programie?

Aby korzystać z funkcji integracji z Krajowym Systemem e-Faktur () w naszych programach ELISOFT, konieczne jest spełnienie dwóch warunków. Poniższe kroki są niezbędne do synchronizacji dokumentów oraz komunikacji z systemem .

1. Upewnij się, że usługa ELISOFT Business Server jest włączona

ELISOFT Business Server to program (usługa rezydentna) instalowany razem z aplikacją fakturową. Odpowiada za generalną komunikację z serwerami oraz przetwarzanie dokumentów w tle. Jeśli posiadasz kilka baz danych lub kilka firm, ELISOFT Business Server, może obsłużyć każdą z tych baz lub firm. Jeżeli usługa nie jest uruchomiona, funkcjonalność nie będzie działać. ELISOFT Business Server działa na komputerze cały czas, gdy włączony jest komputer (nawet przy wyłączonej aplikacji fakturowej i przy wylogowanym użytkowniku) - dzięki temu może komunikować się z , wysyłać i odbierać dokumenty na bieżąco.

Gdzie znaleźć ELISOFT Business Server?

Ikona na pasku powiadomień Windows

W głównym pasku zadań w obszarze powiadomień (obok godziny) znajduje się strzałka do rozwinięcia menu aplikacji rezydentnych, działających w tle. Po rozwinięciu menu powinna być widoczna ikona usługi ELISOFT Business Server. Kliknij ją, aby otworzyć okno konfiguracji serwera.

ELISOFT Business Server

Wyszukiwanie ręczne

Jeśli ikona nie jest widoczna, można wyszukać program ręcznie, wpisując w pasku wyszukiwania systemu Windows: Business Server.

ELISOFT Business Server

Jak uruchomić usługę ELISOFT Business Server?

Po otwarciu usługi, w głównym oknie widoczny jest przełącznik umożliwiający uruchomienie:

2. Włącz wysyłkę i odbiór dokumentów KSeF w ustawieniach programu

Sprawdź czy w używanej firmie (lub w różnych bazach i firmach - jeśli użytkujesz więcej firm), którą chcesz obsługiwać pod kątem , jest włączona wysyłka i odbiór dokumentów . W tym celu zaloguj się do programu ELISOFT Firma / Faktury do wybranej firmy lub bazy i przejdź do menu Ustawienia | Ustawienia programu | Ustawienia KSeF

Zweryfikuj czy są wczytane certyfikaty dla poszczególnych podmiotów

Upewnij się że dla danej firmy własnej (podmiotu) 1 wczytane są w programie certyfikaty 2 i 3. Jeśli certyfikat nie jest wczytany do programu, przejdź do pomocy Jak zaimportować certyfikaty KSeF do programu.

Jeśli konfigurujesz ustawienia dla wielu podmiotów, pamiętaj że każdy podmiot posiada swój własny zestaw certyfikatów. Jeśli posiadasz w programie kilka podmiotów lub kilka baz danych, ale chcesz uruchomić tylko dla wybranego podmiotu, wystarczy że pozostałe podmioty nie będą miały włączonej wysyłki oraz podanego uwierzytelniania.

Włącz wysyłkę faktur dla podmiotu

W zakładce Wysyłanie faktur dla wybranej firmy własnej 1 zaznacz opcję Wysyłaj dokumenty KSeF z tego komputera 2.

Możesz także ustawić zakres godzinowy, w którym będą realizowane wysyłki faktur. Domyślnie wysyłka realizowana jest całą dobę, a dokumenty do wysyłki sprawdzane/przekazywane są co minutę. W zależności od limitów, jakie będą narzucone na serwery , możesz ustawić odpowiednią częstotliwość i okno godzinowe zależne od własnych potrzeb.

Wysyłka faktur oznacza że faktury które na twoje życzenie mają zostać przekazane do (możesz wskazać które), będą wysyłane z tego z twojego komputera. Program wyśle do te faktury, dla których utworzysz dokumenty w programie (czyli które przeznaczysz do wysyłki).

Włącz odbiór faktur dla podmiotu

W zakładce Pobieranie faktur dla wybranej firmy własnej 1 zaznacz opcję Pobieraj dokumenty KSeF z tego komputera 2.

Możesz także ustawić zakres godzinowy, w którym będą realizowane cykle pobrań faktur, jak również częstotliwość pobierania faktur z serwera . Parametr ten należy dostosować do wymogów technicznych serwerów które mogą zmienić się z biegiem czasu.

Pobieranie faktur oznacza że na twój komputer będą automatycznie pobierane faktury, wystawiane dla twojej firmy przez kontrahentów którzy wysłali fakturę do systemu , w której jesteś odbiorcą.

Powrót do listy pytań