Powrót do listy pytań

Dlaczego po usunięciu faktury numer ID w nowej fakturze jest inny niż numer tej faktury?

Numer ID jest wewnętrznym unikalnym identyfikatorem faktury służącym do identyfikacji dokumentu przez bazę danych – jest on niepowtarzalny. Nawet jeżeli faktura zostanie usunięta i w jej miejsce powstanie nowa faktura, numer ID już się nie powtórzy. Jest to całkowicie normalne i poprawne.

Nie ma żadnej potrzeby, aby numer ID pokrywał się z numerem faktury – te numery nie mają ze sobą nic wspólnego, a numer ID nie jest widoczny w żadnym miejscu na fakturze (można powiedzieć, że tylko przypadkiem numery te są początkowo takie same).

Zauważ, że numer faktury może się rozpoczynać z każdym rokiem lub z każdym miesiącem od 1 (np. 1/2019, 1/2020, 1/8/2020, 1/9/2020), ale numer ID nigdy się nie cofnie – każda kolejna faktura dostanie kolejny numer ID, niezależnie czy poprzednie faktury zostały skasowane czy nie.

Jeżeli zależy Ci na walorze estetycznym i chcesz po etapie testowania programu rozpocząć rzeczywistą pracę od nowa, to jest tylko jeden sposób na to, aby numer ID i numer faktury (przynajmniej na początku) szły ze sobą w parze - założenie nowej bazy danych.

Powrót do listy pytań