Powrót do listy pytań

Wykonano reinstalację systemu - po zalogowaniu do programu nie widzę danych, dlaczego?

Jeśli program jest używany tylko na jednym komputerze, to zwykle są na nim zainstalowane dwa składniki: serwer bazy danych Microsoft SQL Server oraz aplikacja Faktury 2021 / Firma 2021. Serwer zarządza bazą danych, która zawiera wszystkie dane wprowadzone w programie. Serwer jest niezależny od samego programu i może być usytuowany gdziekolwiek - na tym samym komputerze, na innym komputerze w sieci firmowej lub w internecie.

W przypadku gdy serwer bazy danych znajdował się na innym komputerze w sieci firmowej lub w internecie - wystarczy skonfigurować program tak aby znów korzystał z tego serwera. W przypadku jeżeli serwer znajduje się na lokalnym komputerze i zostanie wykonana reinstalacja systemu operacyjnego na tym komputerze, z kasowaniem plików lub formatowaniem dysku, to dane istniejące na tym dysku, rzecz jasna giną. Wówczas reinstalacja systemu skasuje i aplikację i w szczególności serwer razem z bazą danych. Stąd po ponownej instalacji programu, praca zaczyna się od zera - serwer jest pusty, a baza danych nie istnieje.

Jeżeli przed reinstalacją systemu / formatowaniem dysku, zachowałeś pliki bazy danych lub wykonałeś kopię bazy danych, można przywrócić bazę z kopii lub podłączyć pliki bazy do serwera. Więcej na ten temat w pytaniu Jak odzyskać dane z wykonanej kopii oraz Jak podłączyć bazę po reinstalacji systemu.

Jeżeli nie wykonałeś kopii bazy ani nie zachowałeś plików bazy, odzyskanie danych jest niemożliwe.

Powrót do listy pytań