Powrót do listy pytań

Jak używać funkcji sztucznej inteligencji (AI) do wczytywania faktur zakupowych?

Dzięki integracji z usługą OpenAI (ChatGPT) program umożliwia automatyczne odczytywanie danych z faktur zakupowych w formacie PDF oraz z obrazów (JPG, PNG), bez konieczności ręcznego przepisywania danych. System wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) do rozpoznawania danych z dokumentów i automatycznego uzupełniania formularza faktury zakupowej w programie. Rozwiązanie to jest wygodne, minimalizuje liczbę błędów oraz znacząco przyspiesza proces wprowadzania dokumentów.

Kliknij na poniższe punkty aby rozwinąć więcej informacji.

KROK 1: Założenie konta i konfiguracja w OpenAI

Aby korzystać z funkcji AI, załóż konto i wygeneruj klucz w serwisie OpenAI, dzięki któremu aplikacja będzie mogła korzystać ze sztucznej inteligencji przy rozpoznawaniu faktur.

1. Zarejestruj lub zaloguj się na stronie: https://auth.openai.com/log-in

ELISOFT Logowanie OpenAI

2. Po zalogowaniu przejdź bezpośrednio do ustawień konta "Settings" — tzw. panelu użytkownika.

ELISOFT OpenAI Settings

KROK 2: Konfiguracja płatności i limitów

Po wejściu w panel użytkownika:

1. Znajdziesz tam zakładkę Billing. Wybierz kwotę zasilenia (np. $5, $10, $20), dodaj dane karty płatniczej i doładuj konto. Środki pojawią się jako dostępne “kredyty” do wykorzystania w API.

ELISOFT zakładka Billing

2. W zakładce Limits znajduje się możliwość ustawienia miesięcznego budżetu i alertów np. limit 10$ miesięcznie.

ELISOFT zakładka limits

Uwaga

  • OpenAI stosuje obecnie "Soft limits" - czyli można przekroczyć ustawiony limit, ale otrzymasz przed tym ostrzeżenie mailowe.
  • Zalecamy ustawienie własnych limitów, aby uniknąć niekontrolowanych kosztów.
  • Domyślnie nowe konta działają w tzw. Tier 1, który pozwala na maksymalne zużycie ok. 120 USD miesięcznie.

ELISOFT tier

KROK 3: Wygenerowanie klucza API

1. W panelu ustawień platformy wybierz z lewego menu API keys lub przejdź bezpośrednio: https://platform.openai.com/settings/organization/api-keys

2. Kliknij Create new secret key.

3. Wprowadź nazwę nowego klucza.

4. Kliknij przycisk Create secret key.

ELISOFT generowanie klucza

5. Skopiuj wygenerowany klucz i zapisz go w bezpiecznym miejscu (wkleisz go następnie w ustawieniach programu ELISOFT).

ELISOFT skopiowanie klucza

KROK 4: Konfiguracja funkcji AI w programie ELISOFT

1. Przed aktywacją funkcji upewnij się, że posiadasz odpowiednie uprawnienia - w menu Ustawienia / Ustawienia programu / Użytkownicy i uprawnienia.

ELISOFT przyznanie uprawnień

Wczytywanie faktury (w sekcji Fakturowanie / Faktury zakupu):

ELISOFT przyznanie uprawnień 2

2. Przejdź w programie do menu Ustawienia / Ustawienia programu / Ustawienia funkcji sztucznej inteligencji (AI).

3. Zaznacz pole Włącz funkcję wczytywania dokumentów (1).

4. Wklej swój klucz API OpenAI (2).

ELISOFT ustawienia funkcji AI

6. Po zapisaniu ustawień, funkcja AI będzie aktywna w programie.

KROK 5: Wczytywanie faktury zakupu z użyciem AI

Po poprawnej konfiguracji możesz rozpocząć automatyczne wczytywanie danych z dokumentów:

1. Przejdź do zakładki Faktury zakupu

2. Kliknij przycisk Importuj fakturę (AI OCR):

ELISOFT opcja wczytaj fakturę AI

3. Wskaż plik z fakturą (np. w formacie PDF)

4. Po wybraniu pliku faktury, otworzy się okno podglądu. Po lewej stronie widoczny jest oryginalny dokument (przykładowo skan lub PDF). Po prawej stronie wyświetlają się dane odczytane automatycznie przez AI.

ELISOFT okno podglądu AI

5. Do dyspozycji są dwie zakładki:

  • Nagłówek - zawiera podstawowe dane faktury (m.in. numer faktury, daty, kontrahenta, płatność, numer rachunku).
  • Pozycje - obejmuje listę towarów/usług wraz z ilościami, cenami i wartościami VAT.

Użytkownik może w tym miejscu zweryfikować poprawność danych.

6. Jeśli wszystkie dane się zgadzają, kliknij przycisk Importuj. Program przeniesie wczytane informacje do standardowego okna edycji faktury zakupu, gdzie można już finalnie zatwierdzić dokument w systemie.

ELISOFT Import fv AI

Powrót do listy pytań