Powrót do listy pytań

Jak korzystać z funkcjonalności Zdarzeń Biznesowych?

Zdarzenia Biznesowe (Business Events) w aplikacji ELISOFT Firma Premium to mechanizm umożliwiający rejestrację i automatyczne przetwarzanie kluczowych zdarzeń w systemie, takich jak tworzenie i rozliczanie faktury, dodanie kontrahenta, dodanie towaru czy nawet logowanie użytkownika do aplikacji. Funkcja ta pozwala zareagować na te zdarzenia i wykonać różne scenariusze integracji aplikacji z zewnętrznymi systemami i usługami, takimi jak platformy automatyzacji n8n, Zapier czy Make, umożliwiając dalsze wykorzystanie danych w procesach biznesowych.

Zdarzenie biznesowe może inicjować cały proces workflow (lub kilka różnych procesów), które można samodzielnie złożyć jak z klocków w pożądaną integrację. Przykładowo poniżej (zrzut ekranu z platformy n8n) widać prostą integrację, która reaguje na utworzenie faktury w programie. Dane faktury są przetwarzane przez sztuczną inteligencję, aby utworzyć treść maila, następnie wykonuje się aktualizacja innego systemu księgowego, a klient otrzymuje dopasowaną wiadomość email razem z linkiem do pobrania pliku.

Przykładowe zastosowania Zdarzeń Biznesowych:
Po utworzeniu faktury, zapisanie jej jako PDF na dysku GoogleDrive.
Automatyczne wysyłanie maila z podziękowaniem po rozliczeniu faktury.
Wysłanie danych o przeterminowanym towarze za pomocą SMS-a lub e-maila.
Analiza pozycji faktury przez sztuczną inteligencję i zamieszczenie zagregowanych danych w innym systemie
Powiązanie zdarzenia wylogowania z automatyzacją w magazynie (np. zasłonięcie rolet antywłamaniowych).
Po dodaniu towaru, pobranie jego danych i umieszczenie ich w innym programie/bazie.
Ewidencjonowanie czasu rozpoczęcia pracy pracownika w systemie CRM po zalogowaniu do programu.
Po usunięciu kontrahenta, otrzymanie powiadomienia w osobnym serwisie, w celu uruchomienia procedury RODO w firmie.
Odnotowanie faktu usunięcia faktury w innym rejestrze poza aplikacją.
Automatyczna wysyłka maili do klienta oraz generowanie listu przewozowego po zmianie statusu zamówienia.

Kliknij na poniższe punkty aby rozwinąć więcej informacji.

KONFIGURACJA ZDARZEŃ BIZNESOWYCH

USŁUGA ELISOFT BUSINESS SERVER

MONITOROWANIE ZDARZEŃ

PRZYKŁAD 1 - Powiadomienie o wystawieniu faktury wysokiej wartości

PRZYKŁAD 2 - Powiadomienie mailowe po rozliczeniu faktury

Powrót do listy pytań